توصیفِ مناسب و مفید پرسونا تغییر میکند
مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ |
دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴ ب.ظ |
۰ نظر
بسته به نوع فعالیت و نیاز شما، توصیفِ مناسب و مفید پرسونا تغییر میکند. مثلاً پروفایل امید میتواند برای تدوین استراتژی محتوای ما در متمم مفید باشد. اما شاید پرسونای مریم، برای کسب و کاری که اکسسوری و وسایل تزئینی دستساز دخترانه طراحی و تولید میکند مفیدتر باشد.
ارزش پرسونا به تعداد مصداقهای آن است. پرسونای امید یا مریم، زمانی ارزش دارد که ما معتقد باشیم تعداد قابلتوجهی از مخاطبان یا مشتریان ما، از جنس امید یا مریم هستند و سلیقه و نیاز و دغدغهشان به آنها نزدیک است. اگر در بین ده هزار مخاطب (یا مشتری)، فقط یک یا دو یا ده نفر، شبیه امید یا مریم باشند، تعریف و طراحی این پرسونا ارزشی نخواهد شد.