مدرس دیجیتال مارکتینگ
دوره دیجیتال مارکتینگ یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.
درباره دوره:
مدرس دیجیتال مارکتینگ بهزاد حسین عباسی در دوره (digital marketing) به استفاده از رسانه های جدید دردنیای تجارت اطلاق میشود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است. در واقع می توان گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.
چشم انداز دوره دیجیتال مارکتینگ
ایجاد بزرگترین شبکه تخصصی مدیران و متخصصان در کشور
در پایان این دوره چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
در پایان دوره ارتقای سطح دانش شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که بارزترین اتفاق می باشد.مهم ترین مباحثی که با گذراندن این دوره به آنها دست خواهید یافت شامل:
معرفی تکنیکهای نوین دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای
آشنایی با بازاریابی چریکی
آشنایی با بازاریابی ایمیلی
مدرس دیجیتال مارکتینگ کیست؟
مدرس دیجیتال مارکتینگ بارها ذکر کرده که بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری از بازار از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند و حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر است.
دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه های تعامل با مشتریان استفاده می کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم میآورد.
به کمک دیجیتال مارکتینگ و تنها با چند کلیک می توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد از این رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل شده است.
یجیتال مارکتینگ شامل سئو و بهینه سازی, بازاریابی محتوا
ایمیل مارکتینگ, ارسال پیام کوتاه,بازاریابی در شبکه های اجتماعی
نمایش تبلیغات در اینترنت,کتاب الکترونیکی, و … میشود
نام های دیگر شامل : بازاریابی آنلاین,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی وب می باشد
برای مثال در آمریکا از نام بازاریابی انلاین در ایتالیا بازاریابی وب و انگلستان و سرار جهان بازاریابی دیجیتال استفاده میشود
از سال ۲۰۱۰ به بعد دیجیتال مارکتینگ وارد عرصه رقبات های بازاریابی شد و با ۴٫۵ تریلیون تبلیغ ۴۸ درصد از تبلیغات را به خود اختصاص داد
راه های برای افزایش اثر بخشی بازاریابی دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی محتوا این مورد را گوگل به نام محتوا پادشاه است در سایتش ذکر کرده است
و یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا هم این مورد می باشد
ایمیل مارکتینگ برای این که در این مورد موفق شوید
رعایت این موارد الزامی است
عنوان ایمیل جالب باشد
ارسال هدفمند به مخاطبان خاص
اطلاعات تماس به صورت کامل در متن باشد
ارائه جایزه به افرادی که ایمیل را مطالعه کرده اند مانند کد تخفیف
نکاتی در مورد تبلیغات در گوگل
در محدوده ایران فعال باشد
از ساعت هشت صبح تا بیست و سه فعال باشد
سایت شما در موبایل قابلیت نمایش داشته باشد
با عنوان های مورد نظر به صفحه اصلی لینک ندهید
شماره تماس ها کامل باشد
توضیحات کامل در مورد محصول
فروشگاه یا سایت شما اختصاصی یک موضوع باشد
دیجیتال مارکتینگ چه فایده ای دارد؟
مدرس دیجیتال مارکتینگ سوای این بحث بدیهی که رسانههای دیجیتال فوقالعاده پر مخاطبند و نباید این فرصت را از دست داد. اگر درست ببینیم، میفهمیم که شیوه تصمیم گیری مردم عوض شده است و رد آن را که بگیریم، واکنش مشتریان نسبت به حرفهایی که برندها در قالب تبلیغات و… میزنند هم تغییر پیدا کرده است!
آن ها به حرف شما خیلی کمتر از کامنتهای مردم در شبکههای اجتماعی درباره محصول یا خدمات برندتان اهمیت میدهند! و بسیاری از موارد این چنینی که شما نباید از آن غافل شوید.
در واقع این طور نیست که بازاریابی دیجیتال برای شما صرفا یک کمک کننده باشد؛ بلکه شما “نیاز” دارید تا در رسانههای دیجیتال حضور داشته باشید.
مشکلات پیش روی بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ هم مانند سایر روشهای دیگر دارای چالشهاییست. سه تا از مهمترین آنها را در این بخش میخوانیم:
مشتریان همه جا پخش هستند: تنوع بسیار زیاد رسانهها، وجود انواع مختلف دستگاههای دیجیتال با روشهای بیان، روشهای تبلیغاتی و نمایشی مختلف، که هر کدام در زمانی خاص و متفاوت با نوع دیگر و در موقعیتی خاص و متفاوت، استفاده میشود.
مشتریان بیمحلی میکنند: جلب توجه مخاطب در رسانههای دیجیتال بسیار سختتر شده است!
مدرس دیجیتال مارکتینگ علاوه بر شرکت شما، بینهایت شرکت دیگر در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان قیمت بودن این روش نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتیست.
مشتریان مرموز شدهاند: دسترسی به اطلاعات مخاطب سختتر شده است! البته این اتفاق به خاطر امنیت بالای رسانههای دیجیتال نیست! موضوع چیز دیگریست…
آن قدر اطلاعات به جا مانده از مشتریان در رسانههای دیجیتال زیاد شده که تحلیل “یک” نفر هم احتیاج به یک بررسی روانشناسانه و جامعهشناسانه دارد!!
برای همین میگویم دسترسی به اطلاعات مخاطب سختتر شده است!