SEM میتواند از یک ابزار بازاریابی به یکی از انواع بازاریابی و حتی به استراتژی بازاریابی شما تبدیل شود.
اینکه کدام سطح از SEM را انتخاب میکنید، به شرایط و نیاز شما بازمیگردد:
اگر شما فقط یک صفحهی ساده در فضای وب داشته باشید و با تبلیغ در موتورهای جستجو، مخاطبان را به آنجا هدایت کنید، عملاً SEM برای شما یک ابزار ساده است (البته این استفاده ایرادی هم ندارد و میتواند سودآور و کاملاً منطقی و مفید هم باشد).
اما اگر شما بخواهید ترافیک خریداری شده را به مخاطب ماندگار تبدیل کنید، قاعدتاً باید SEM را به عنوان بخشی از استراتژی خود ببینید و سایر بخشهای کسب و کار خود را با این هدف، همسو و همراستا کنید.