شیوههای طبقه بندی ترافیک
همانطور که در بحث معرفی ترافیک توضیح دادیم، هدف هر نوع حضور در فضای وب این است که ترافیکی از بازدیدکنندگان هدف را به سمت سایت خود هدایت کنیم.
ترافیک را بسته به هدفمان میتوانیم به شکلهای مختلف طبقه بندی کنیم که یک نمونهی آن را در بحث معرفی مفهوم ترافیک دیدیم (تقسیم بندی بر اساس منشاء).
یکی دیگر از شیوههای طبقه بندی ترافیک، توجه به شیوه تأمین ترافیک است.
اینکه آیا برای ایجاد ترافیک پول دادهایم و به نوعی ترافیک را خریدهایم، یا اینکه بازدیدکنندگان به صورت طبیعی به سایت ما هدایت شدهاند.
بخشی از ترافیک وبسایتها به خاطر محتوای قدرتمند و معرفی لینک مطالب وبسایتها در موتورهای جستجو است.
در این نوع ترافیک، شما هیچ هزینهی مستقیمی برای تبلیغ یا معرفی محتوای خود انجام نمیدهید. بلکه موتورهای جستجو – که هدفشان هدایت کاربران خود به مناسبترین محتواست – عملاً بر اساس مأموریت خود مجبور هستند شما را معرفی کنند. چون اگر چنین نکنند، رضایت مخاطبانشان کاهش مییابد.