اهمیت نقشه سفر مشتری در چیست؟
مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ |
دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸ ب.ظ |
۰ نظر
اهمیت نقشه سفر مشتری در چیست؟
وقتی میپذیریم که افراد مختلف، از مسیرهای متفاوتی با ما آشنا شده و به کسب و کار ما میرسند؛ و نیز در طول مدت ارتباط با کسب و کار ما نیز، سفرهای متفاوتی را تجربه میکنند، تفاوت نیازها و دغدغههای آنها را بیشتر جدی میگیریم.
استفاده از نقشهی سفر، در شاخههای مختلفی از مدیریت، بازاریابی و فروش، مفید است و نمیتوان آن را به یک زمینهی خاص محدود کرد. مثلاً توجه به نقشه سفر مشتری در طراحی و پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، قطعاً میتواند اثربخشی آن را افزایش دهد. همچنین استراتژی قیمتگذاری هم میتواند از اینکه هر یک از مشتریان در کجای مسیر سفر خود هستند، تأثیر بپذیرد.