نابینایی در مواجهه با بنرهای تبلیغاتی Banner Blindness
اگر چه نخستین بنرهای تبلیغاتی در فضای وب، نرخ CTR چند ده درصدی را تجربه کردند، نرخ CTR در بنرها به سرعت کاهش یافت.
در سال ۱۹۹۴، ۴۴٪ از کسانی که یک بنر تبلیغاتی را دیدند روی آن کلیک کردند و به تدریج، بنرهای تبلیغاتی، در تمام فضای وب گسترش یافتند.
در شرایطی که شرکتها و کسب و کارها، هر روز بنرهای بیشتری منتشر میکردند، چشمهایی که باید بنرها را میدیدند و انگشتهایی که باید روی آنها کلیک میکردند، تغییر چندانی نکردند.
به همین علت در سال ۲۰۰۰ یعنی فقط شش سال بعد، به طور متوسط از هر دویست نفری که بنر تبلیغاتی را میدیدند تنها یک نفر روی آن کلیک میکرد (+).
اگر چه اعداد و ارقام و آمارهایی که در این زمینه منتشر میشوند متفاوت و متنوع هستند، اما همهی آنها در یک موضوع مشترکند: توجه به بنرهای تبلیغاتی (لااقل در شکل سنتی آنها) هر روز و هر لحظه کمتر میشود.