مشاوره بازاریابی اینترنتی مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره بازاریابی آنلاین

UGC چیست محتوای تولید شده توسط کاربر چه اهمیتی دارد

مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ | دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

UGC چیست؟ محتوای تولید شده توسط کاربر چه اهمیتی دارد؟

 

 


تعریف محتوای تولید شده توسط کاربر چیست
حتی اگر اصطلاح محتوای تولید شده توسط کاربر یا User-generated Content را نشناسید و به‌کار نبرده باشید، هم‌چنان با نمونه‌های آن روبرو شده‌اید و کاربردش را کمابیش می‌دانید.

وقتی در یک سایت یا وبلاگ، کامنت‌های کاربران و بازدیدکنندگان، آن‌قدر زیاد می‌شود که مستقل از محتوای اصلی، ارزش و اهمیت پیدا می‌کند؛
وقتی در شبکه های اجتماعی مشتریان یک برند (مثلاً پوشاک) عکس‌ها و تصاویر خود را با هشتگ آن برند منتشر می‌کنند؛
و نیز وقتی یک سایت خبری با استفاده از الگوی «شهروند-خبرنگار»، خبرهایی از گوشه و کنار شهر و کشور را منتشر می‌کند؛ ما با UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر مواجه هستیم.

تاریخچه توجه به محتوای تولید شده توسط کاربر
تا حدود دو دهه‌ی قبل، ارتباط رسانه‌ها با مخاطبان تقریباً یک‌طرفه بود. اگر هم ارتباطی دوطرفه شکل می‌گرفت بیشتر از جنس تماس تلفنی مخاطبان یا ارسال نامه برای رسانه‌ها (مثلاً شبکه‌های خبری) بود.

می‌توان گفت دیوار بلندی بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان محتوا وجود داشت: عده‌ای صرفاً به تولید محتوا مشغول بودند و عده‌ای دیگر، محتوای تولید‌شده را مصرف می‌کردند.

اما با گسترش تکنولوژی دیجیتال به تدریج، بیشتر مصرف‌کنندگان به ابزارهای تولید محتوا هم دسترسی پیدا کردند.

حالا دیگر تقریباً همه می‌توانستند مقاله بنویسند، از رویدادهای اطراف خود فیلم‌برداری کنند و عکس‌ و صدای خود را با هزینه‌ی ناچیز و تقریباً صفر، به دست هر کسی که می‌خواستند برسانند.

ارتباط دو طرفه شده بود و مصرف‌کنندگان محتوا، هم‌زمان نقش تولیدکننده را هم بر عهده گرفتند (اصطلاح Prosumer به عنوان ترکیب Producer و Consumer از همین‌جا ریشه گرفته است).

باقی ماجرا همان چیزی است که تحت عنوان Web 2.0 می‌شناسیم و لازم نیست دوباره همه‌ی آن بحث‌ها را تکرار کنیم.

  • مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ

UGC چیست

محتوای تولید شده توسط کاربر چه اهمیتی دارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی