ارسال ایمیل انبوه | ایمیل مارکتر هستید یا اسپمر؟
ارسال ایمیل انبوه | ایمیل مارکتر هستید یا اسپمر؟
ایمیل مارکتینگ و ارسال انبوه ایمیل - روش نادرست بازاریابی و تبلیغات
بیتردید میتوان اختراع ایمیل را تحولی بزرگ در صنعت ارتباطات دانست: ابزاری که با کمترین هزینه و حتی تقریباً بدون هزینه، میتواند پیام شما را به مخاطبانتان برساند.
اما هزینهی بسیار پایین ارسال ایمیل، بیدردسر هم نبوده است. چه ارسالکنندگان و چه دریافتکنندگان ایمیل، بهای این کمهزینه بودن را به شکلهای دیگری پرداخت میکنند.
ارسالکنندگان، به سادگی به سراغ ارسال انبوه ایمیل میروند و به اصول استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چندان توجه نمیکنند. بنابراین، اگر چه در ظاهر، هزینهی چندانی را متحمل نمیشوند، اما «هزینهی فرصت» به آنها تحمیل میشود و به نسبت پتانسیلهای موجود، از ایمیل مارکتینگ بهرهی چندانی نمیبرند.
دریافتکنندگان هم باید در انبوه ایمیلهای نامربوط و بیفایده، دنبال ایمیلهای مفید و مهم خود بگردند و مدام، در متن ایمیلهای دریافتی، لینک Unsubscribe را جستجو کنند