تبعات و پیامدهای شوک محتوا
تبعات و پیامدهای شوک محتوا
اگر بخواهیم صحبتهای شافر را در یک جمله خلاصه کنیم، حرف او این است که با شکلگیری و تشدید شوک محتوا، بازاریابی محتوایی به شکل سنتی (رایج) دیگر پاسخگوی برندها و کسب و کارها نخواهد بود.
او توضیح میدهد که وقتی عرضهی محتوا کمتر از تقاضای آن است، حتی عدهای برای مصرف محتوا پول پرداخت میکنند. اما وقتی عرضه از تقاضا بیشتر شد، حالا این عرضهکننده است که باید پول بدهد و سرمایهگذاری کند، تا شاید مخاطب حاضر (یا وادار) شود محتوای او را مصرف کند (ببیند، بخواند، بشنود).
وقتی به اینفلوئنسرها پول میدهید تا مردم را به بازدید از اکانت شما ترغیب کنند یا به موتورهای جستجو پول میدهید تا لینک شما را در بخش تبلیغات نمایش دهند، میتوان گفت مجبور شدهاید برای خریدن توجه مخاطب، هزینه کنید. با بیشتر شدن مازاد عرضه، قاعدتاً میتوان انتظار داشت که این هزینهها هم افزایش پیدا کنند