جملههای کوتاه و نقل قول
جملههای کوتاه و نقل قول
نقل قول یا Quotation در میان انواع محتوا نشان داده است که در بسیاری از شبکه های اجتماعی شانس موفقیت بالایی دارد.
در اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و Pinterest اکانتهای متعددی را میبینید که صرفاً با گردآوری و نشر نقل قول از بزرگان و مشاهیر، مخاطبان فراوانی را جذب کرده و رشد کردهاند.
بنابراین، طبیعی است که جایی هم برای نقل قول در فهرست گزینههای خود برای نشر محتوا در اینستاگرام در نظر بگیرید.
چند پیشنهاد:
سعی کنید از منبع جملههایی که نشر یا بازنشر میکنید مطمئن شوید. اگر نمیدانید چه کسی آن جمله را گفته، حتماً در کپشن به این مسئله اشاره کنید و از مخاطبان هم بخواهید که در صورتی که گوینده را میشناسند به شما اطلاع دهند. همچنین با مراجعه با سایتهایی مانند Quoteinvestigator میتوانید تا حد خوبی از منبع جملهها و حرفها مطمئن شوید.
همیشه آرشیوی از جملهها و نقل قولها را در یک دفترچه یادداشت یا نرمافزارهایی مثل وان نوت و Evernote داشته باشید. اینکه به صورت تدریجی همزمان با جستجو در وب یا مطالعه، جملهها و نکات جالب و آموزنده را یادداشت و ثبت کنید، بسیار کارآمدتر از این است که وقتی به این نتیجه میرسید که اکانت اینستاگرام شما نیاز به آپدیت شدن دارد، به هر جایی سر بزنید و دنبال جملههای مناسب بگردید.
یک مرتبه در مورد استایل و سبک کلی پستهای نقل قول تصمیم بگیرید و سعی کنید به آن وفادار بمانید:
آیا قرار است جملهها در قالب عکسنوشته باشند یا اینکه قرار است عکسهایی را منتشر کنید و جملهها را در کپشن بنویسید؟
آیا قرار است زیر هر جمله، مخاطبان خود را به اظهار نظر دعوت کنید؟
آیا میخواهید نظر خودتان را هم درباره هر جمله بنویسید؟
اگر قرار است از عکسنوشته استفاده کنید، آیا میخواهید از یک طراحی یکسان استفاده کنید؟ یا ترجیح میدهید چند چارچوب مختلف داشته باشید؟
اگر اکانت شما قرار نیست فقط به نشر جملهها و نقلقولها اختصاص پیدا کند، بعد از هر چند پُست از یک نقل قول استفاده میکنید؟
هر چه در این زمینه دقیقتر تصمیم بگیرید، در بلندمدت اکانت شما شکل حرفهایتری خواهد داشت.