فروش دسترسی به محتوا
فروش دسترسی به محتوا
این روش را معمولاً به دو نام میشناسند: Access-selling (فروش دسترسی) و Paywall (دیواری که با پرداخت میتوان از آن عبور کرد).
بسیاری از سایتهای خبری و مجموعههای آموزشی، برای دسترسی به محتوای خود از این روش استفاده میکنند. طبیعتاً چون متمم هم از Paywall استفاده میکند، این روش برای شما آشناست و آن را تجربه کردهاید.
اگر بخواهیم فروش دسترسی را با فروش محصول مقایسه کنیم باید بگوییم که از زاویهی نگاه تولیدکنندهی محتوا هر یک از این دو شیوه در مقایسه با دیگری مزایا و معایبی دارند.
معمولاً محصول را میتوان گرانتر فروخت؛ در حالی که در فروش دسترسی، استفادهکننده از محتوا انتظار قیمت پایینتری دارد.
تفاوت دیگر این است که در فروش محصول، پس از یک بار فروش، رابطه با مخاطب به پایان میرسد و به سادگی نمیتوان رابطهی طولانیمدت با مخاطب برقرار کرد.
مزیت فروش دسترسی این است که میتوان الگوهای مشترکشدن را روی آن تعریف کرد. اما چالش این روش هم آن است که شما باید آنقدر دقیق و تخصصی و متمایز کار کنید که در پایان هر بار اشتراک، مخاطب به تمدید اشتراک قانع شود (میدانیم که Engagement بزرگترین چالش در دنیای دیجیتال مارکتینگ است).